TOP 10 książek dla blogera

Podczas dnia Blogera organizowanego przez Trójmiejskie Blogi w Pomorskich Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, odbył się wykład ,,social media dla blogera” – Marcin Potkański z agencji Brandish zdradził, na co zwraca uwagę agencja reklamowa szukając blogerów do współpracy. 
Szczegóły znajdziecie TU


Wiem, że część z Was blogowanie traktuje coraz bardziej poważnie, tak jak ja zresztą. Blogowanie wciąga, ja sama wciąż kombinuję, co nowego mogłabym zrobić. Wiem, że Wy też. Poniżej książki, kóre mogą pomóc w lepszym zarządzaniu swoimi kontami na profilach społecznościowych.


Era Facebooka jest światowym
bestsellerem, traktującym o wykorzystaniu tego portalu przez firmy i instytucje w celu
dotarcia do nowych grup odbiorców, ulepszenia produktów i usług, zwiększenia
lojalności klientów i nawiązania korzystnych relacji w sieciach
społecznościowych. Pozycja ta jest skierowana do przedsiębiorców i
profesjonalistów z dziedzin marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, opracowania
produktów i rekrutacji. Pokazuje, jak przejść od taktycznego, reakcyjnego
stosowania sieci społecznościowych do wykorzystania strategicznego i aktywnego
podejścia oraz w jaki sposób to wszystko zmierzyć. Wykorzystywana jest także
jako podręcznik w szkołach wyższych na całym świecie, m.in. w Harvard Business
School. Znajdziesz tu porady dla korporacji, małych i średnich firm, instytucji
służby zdrowia i oświaty, organizacji non profit i osób prowadzących kampanie
wyborcze. Jest to jedyny nieodzowny przewodnik po sieciach społecznościowych
dla każdej organizacji!


Wyobraź sobie, że jedziesz
samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do
punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że
do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie
rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich
gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft
czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która
zbliża się wielkimi krokami. “Harvard Business Review” uznał ją
za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.


Aby dotrzeć
do współczesnego nabywcy, przestań koncentrować się na wysyłaniu wiadomości na
zewnątrz i skoncentruj się na przyciąganiu klientów do siebie. Zasady prowadzenia
marketingu uległy zmianie, jeżeli zatem chcesz odnieść sukces, musisz
wykorzystać te zmiany dla własnych potrzeb. Autorzy tej książki, założyciele
firmy HubSpot, przedstawiają narzędzia i strategie, które pozwolą Ci:

·        
poprawić
Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania w Google”u;

·        
stworzyć
blog w celu promowania firmy;

·        
budować i
pielęgnować sieci kontaktów w serwisach społecznościowych;

·        
analizować
skuteczność działań podejmowanych w sieci.

Jeszcze kilka lat temu
marketing w mediach społecznościowych był jak bułka z masłem. Dziś do tego
zestawu trzeba dorzucić kilka specjałów, by zwrócić uwagę odbiorców i uzyskać
satysfakcjonujące rezultaty, ale ten wysiłek nadal się opłaca! 

Ta książka stanie się Twoim
najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy.
Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania
sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego
i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na
swoim”. Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i
jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite
zarobki. Ten poradnik Cię do tego zainspiruje.

Nie wierz
pogłoskom mówiącym, że blogi najlepsze czasy mają już za sobą. Wręcz
przeciwnie, zapotrzebowanie na ciekawe, unikalne, dobrej jakości treści
nieustannie rośnie. Internetowe dzienniki przyciągają rzesze fanów i
przysparzają dochodów. Teraz już nie musisz na własną rękę odkrywać, jak robią
to zawodowcy. Ta książka, napisana przez starych wyjadaczy w branży, to
nieocenione źródło informacji, dzięki któremu unikniesz wielu nieprzewidzianych
pułapek, zaoszczędzisz cenny czas, zapewnisz sobie apetyczne źródło dochodów i
staniesz się złotym dzieckiem blogosfery.

·        
Poznaj
najbardziej dochodowe strategie blogowania!

·        
Zobacz, jak
promować stronę na portalach społecznościowych!

·        
Dowiedz się,
w jaki sposób wymiernie ocenić sukces Twojego bloga!

·        
Naucz się
pisać w sposób przyciągający czytelników!

·        
Sprawdź, jak
znaleźć niszę, w której się wyróżnisz!

Przeczytaj tę książkę i dowiedz
się:

·        
gdzie szukać
blogów w internecie (rodzaje blogów i użyteczne łącza),

·        
jakich 8
elementów decyduje o popularności dziennika internetowego,

·        
kto czyta
blogi (do jakich klientów możesz dotrzeć w ten sposób),

·        
jak
wykorzystać blog do promocji strony internetowej — i odwrotnie,

·        
jak zastąpić
blogiem newsletter rozsyłany pocztą e-mail,

·        
jak
“czyścić” blog (filtrowanie komentarzy),

·        
jak
dostosowywać istniejący blog do nowych tematów, które są na topie.

Krajobraz po zmianie, jaka
dokonała się za sprawą mediów społecznościowych, prezentuje się
obiecująco i niepokojąco zarazem. Social media skupiają już wokół siebie ponad
miliard ludzi na całym świecie. Co trzeci z nich dzieli się wrażeniami
dotyczącymi konkretnych marek. Tej rewolucji towarzyszy zmiana
najskuteczniejszych narzędzi i kanałów dotarcia do klienta. Modyfikacji uległ
też wzór utrzymywania relacji. Pojawiły się nowe sposoby mierzenia efektywności
przekazu reklamowego, a dialog z klientem online stał się ważniejszy niż
kiedykolwiek wcześniej. Wszystkim rządzi wszechwładny konsument, którego jeden
wpis może decydować o losach dużych i małych marek czy produktów.

Co jest nie tak ze sferą
mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa
lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+
nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas
giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy,
nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów
okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na
własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad
obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów
społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka
pękła?

Książka Treść jest najważniejsza pozwoli Ci opracować własną strategię
przekazywania treści. Poprowadzi
Cię za rękę i podpowie, jak ubrać w słowa własną historię i stworzyć
wartościowe portfolio, które będzie procentować przez długi czas. Przemów do
ludzi we właściwy sposób, a Twoi klienci będą z własnej woli dzielić się Twoją
historią ze znajomymi i rozpowszechniać ją za Ciebie. Dobrze prowadzona
narracja to najlepszy ambasador Twojej firmy!
  • Dowiedz się, jak pisać, co
    pisać, kiedy i do kogo.
  • Daj wyraz własnemu,
    niepowtarzalnemu punktowi widzenia i stylowi.
  • Poznaj zasady konstruowania
    ekscytującej i wciągającej narracji.
  • Zobacz, na czym polega potęga
    dobrej fotografii.
  • Odkryj tajemnicę sukcesu
    poczytnych blogów.
  • Twórz rozchwytywane podcasty,
    porywające filmiki wideo i poczytne e-booki.

20 komentarzy

    1. połowę przeczytałam, połowę przejrzałam, ogólnie znam temat, więc te książki to tylko potwierdzenie mojej wiedzy, nie znam ich na pamięć 🙂

  1. Grywalizację polecam, te o mediach społecznościowych jeszcze pewnie mogłyby się przydać, ale tytuł ostatniej pozycji mnie po prostu rozwalił. Trąci myszką, pachnie literaturą spod znaku "jak rządzić światem? 7 skutecznych trików" czy kinem w stylu "jak zdobyć/stracić dziewczynę w jeden dzień/miesiąc/cokolwiek". Nie wierzę, że można się tego nauczyć z książki! Nie potępiam zarabiania na blogach, pewnie nawet w głębi duszy trochę takim popularnym blogerkom zazdroszczę, bo sama dopiero raczkuję. Ale to jest po prostu szczyt wyrachowania takie podejście i nie wierzę, że czytelnicy nie wychwycą fałszu i gry pod publiczkę. Trzeba chyba jednak mieć "to coś": coś do powiedzenia, jakąś lekkość pióra, dobre oko do zdjęć, wiedzę, pasję. No powiedz sama, Tekstualna? Czytałaś już tę książkę?

    1. nie czytałam, bo nie jest mi ona potrzebna 🙂 Wiem, co masz na myśli – książka nie wykreuje stylu, jeśli ktoś go nie ma, to żadna ksiązka go nie nauczy. Mimo wszystko uważam, że to mogą być dla niektórych wartościowe wskazówki, albo jakiś punkt odniesienia. Nie zaszkodzi przeczytać, jednak jak w przypadku wszystkich książek – nie brac wszystkiego do siebie.

    2. Pewnie masz rację, może po prostu alergię mam na takie tytuły:) Dobry blog się broni sam, bez żadnych strategii i sztuczek, może to zbyt romantyczne, a za mało rynkowe podejście, ale uważam, że to jednak powinna być działalność spontaniczna i inspirowana wewnętrznie.

    3. To prawda. Bardzo szybko. Dobrze jest, gdy pasja zarabiania i blogowania idą w parze. Rozumiem, że blogowanie może być sposobem na częściowe utrzymanie. Fakt, że niektórzy z tego żyją. Zastanawia mnie natomiast tematyka niektórych blogów. Jeżeli zagubi się umiar w kwestii sprzedawania intymności, to nie wiem…
      Zgadzam się z Polką Dot. Dobry blog obroni się sam. Zawsze zdobędzie czytelników. To, natomiast, wiąże się bardzo z inteligencją i wiedzą blogera. Także z Jego kulturą. Istotne jest bardzo nie ignorowanie komentatorów. Jestem czytelniczką wielu blogów i wiem, że rozmowa z komentującymi dużo daje. W kwestii oprawy nie wypowiadam się. Wiadomo jednak, że jest ważna.

  2. Ha. Paski same wyszły? Nieobowiązkowe, ale wyszły. Nota bene – pomysł bardzo dobry.:) Ale czy twórczy? Może tak. Jeżeli odtwórczy (styl Tekstualnej), to też dobrze.

  3. mam pytanie czemu Ina ciągle chodzi w samym body? Nie macie innych ubrań? 🙂 za oknem jesień mogę cos pożyczyc hihi 🙂

  4. Przyznam szczerze – bardzo fajny zbiór. Połowy książek nie znałem, żadnej jeszcze nie przeczytałem. Całym czas brakuje czasu 🙂 Niemniej – zbiór zacny i na pewno poczytam większość. Szkoda, że dużej części tych pozycji nie można znaleźć w bibliotekach…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *